Bumerang - Yazarkafe

27 Şubat 2016 Cumartesi

Wankel Motor

   Wankel Motor, ilk kez 1963 yılında Felix Wankel tarafından NSU Spider marka araçta kullanılan üçgen şeklinde pistonlara sahip içten yanmalı bir motor türüdür. Felix Wankel, bu motora çalışmaya başladığında bir çok prototip geliştirmiştir. 1963 yılına kadar istediği verimi elde edemeyen Felix Wankel, 1963'te yaptığı prototip ile küçük hacimli motordan yüksek verim elde etmeyi başardı ve bu motorun NSU Spider adlı otomobilde kullanılmasına vesile oldu.
   Wankel Motor'un dezavantajına gelince bu motor türünün ömrünün kısa olduğunu belirtebiliriz. Ancak günümüzde en çok tanınan Wankel Motor'a sahip otomobil olan Mazda RX-8, bu sorunu çözmüş gibi görünüyor. Mazda RX-8'de Wankel motora özgü kendine özel bir maden yağı kullanılıyor. Böylece motorun aşınmasının önüne geçilerek motorun ömrü uzamış oluyor. Aynı zamanda bu otomobil 1.3 litre gibi küçük hacimli motorla tam 250 beygir üretebiliyor.
   Şimdi de Wankel Motor'a olan önyargıları tamamen kaldıran bir durumdan bahsedelim. Mazda'nın Wankel Motor'da ne kadar başarılı olduğunu Mazda 787B model LeMans 24h yarış arabasından anlayabiliriz. Bu model, Dünya'nın en zor motor dayanıklılık yarışlarından biri olan LeMans 24h'yi 1991'de galip gelerek tüm önyargıları kaldırmakla birlikte motorun verimliliğini de kanıtlamış oldu.

  Wankel Motor Kullanan Modeller:

  • Flugautos M200
  • Flugautos M400
  • IFA Tarabant
  • IFA Wartburg
  • Mercedes-Benz C111
  • Citroen M35
  • Citroen GS Birotor
  • Audi C2
  • NSU Wankel Spider
  • NSU Ro 80
  • Mazda 787B
  • Mazda 110 S Cosmo Sport
  • Mazda R100
  • Mazda RX-2
  • Mazda RX-3
  • Mazda RX-5
  • Mazda RX-7
  • Mazda RX-8

Wankel Motor Çalışma Prensibi


Mazda RX-8


Mazda 787B LeMans 24H


Nsu Spider Wankel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder